Diabetes Classic leeft in Smilde

Op zondag 19 mei a.s. zal het weer druk zijn bij de start van de 7e Diabetes Classic. Telde de Classic vorig jaar zo’n 800 deelnemers, dit jaar rekent de organisatie op een verdere groei, aldus Piet Verschoor de voorzitter van de werkgroep Diabetes Classic.

De route wordt getest.

De Classic leeft in Smilde, stelt Verschoor. Dit blijkt uit de enorme steun van plaatselijke middenstanders en plaatselijke organisaties. Verschoor rekent dit jaar dan ook op een grote belangstelling van de Smildegers voor de 7e editie van de Diabetes Classic. Mocht men zich nog niet hebben opgegeven dan kan dat nog met korting via de website Diabetesclassic.nl.  Voor de mensen die nog even op het weer wachten, geldt dat men zich ook op de dag zelf tot 13.00u kan inschrijven. Mocht men niet mee kunnen fietsen, maar wil men de organisatie en haar doelen wel steunen, dan kan men een donatie overmaken op rekeningnummer NL62RABO0149630557 ten name van de Stichting Diabetes Type 1 en Topsport.
Verschoor vertelt, dat veel getrainde toertochtfietsers en MTB-ers vorig jaar al direct na afloop van de 6e editie naar de datum van de volgende Classic vroegen. Men weet dat de toertochten garant staan voor elk jaar nieuwe, uitdagende en goed uitgezette parcoursen tot wel 125 km. Deze groepen kunnen dit jaar zeker aan de bak, lacht Verschoor, want dit jaar is de Côl du VAM opgenomen in het parcours. Waar de organisatie op een echte groei rekent, is bij de familietocht over een afstand van 30 kilometer. Ook hier fietsen elk jaar weer meer gezinnen mee en blijkt de afstand ook voor de jongste fietsers nauwelijks een probleem. Verschoor hoopt dan ook dat heel Smilde aanstaande zondag op de fiets springt.

Contactpersoon:
Piet Verschoor